
 

 
 

 
 

                  The Americas Report 
From the Menges Hemispheric Security Project  

Center for Security Policy 
Vol. 3 - Issue 19 – June 7, 2007

The Americas Report is a continuation of the work of Dr. Constantine C. Menges’ original America’s 
Report. For almost two years that report chronicled the efforts of the Castro-Chavez axis and their allies in their 
efforts to undermine free nations and people throughout the Western Hemisphere. These efforts were in keeping 
with the theme of the July 1993 meeting of the Forum of São Paulo, which was founded in 1990 by Lula da 
Silva and Fidel Castro, “Our losses in Eastern Europe will be offset by our victories in Latin 
America.”  

Nancy Menges 
Editor in Chief - “Americas Report” 

 
Nicole M. Ferrand 

Editor - “Americas Report” 
 

For any questions, comments, or those interested in receiving this report in the future or seeking 
to have their email removed from our list please contact Nicole M. Ferrand at our new e-mail 
address: mengesproject@centerforsecuritypolicy.org. If you have news stories that you 
think might be useful for future editions of this report please send them, with a link to the 
original website, to the same e-mail address. If you wish to contribute with an article, please send 
it to the same address, with your name and place of work or study. 

 
Highlighted Story – RCTV: Dictatorship Chávez style. By Nicole M. Ferrand.* 
 
 At last and sadly for those who believe in Democracy and who have been 
trying to alert the world of the dangers of the Hugo Chávez Regime, Venezuela is 
now a dictatorship. If someone had any doubts, the closing of RCTV is enough proof of 
the intolerance of the Chávez government.  
 

Although the news has received worldwide condemnation from the European 
Parliament, the Chilean Congress, press freedom groups, the US and leaders from many 
countries who have urged Chávez to reverse the closure, their plea fell on deaf ears because, 
as he himself declared just recently: “It’s over…Say what they say, do what they do, 
howl where they want, the license will not be renewed.”1 Although it has become a hot 
topic of the international press, US TV stations and the media in general have demonstrated 
poor coverage of the Venezuelan situation.  

 
What has really surprised many observers is Brazil’s response. Even though 

Lula has been an ally of Hugo Chávez for a long time, that didn’t stop the Brazilian Senate 
from condemning Venezuela’s refusal to renew the license of RCTV. Chávez responded by 
saying that the institution was acting as a “parrot” of the U.S. Congress and added it 
would be easier for Brazil to return to rule as a Portuguese colony than for his government 
to renew  the RCTV license. Lula ordered Brazilian diplomatic officials to summon 
Venezuela’s ambassador to explain the Venezuelan leader’s comments. The presidents of 

                                                 
1 Chávez silences critical TV station - and robs the people of their soaps. May 23, 2007. The Guardian.  

 1

mailto:mengesproject@centerforsecuritypolicy.org


Brazil’s lower house and Senate both issued statements condemning Chávez’s declarations. 
“The presidency of the Chamber of Deputies declares vehement repudiation of the 
capricious and irresponsible declarations of the president of Venezuela, which don’t befit the 
stature required of a head of state,” said lower house chairman Arlindo Chinaglia.2

 
Since having obtained the power to rule by decree, Chávez has nationalized 

telecommunications and electricity companies, taken over oil fields developed by 
multinationals, and formed a single pro-regime political party. However for Venezuelans, 
the loss of RCTV was the greatest shock of all. In order to further Chávez’s quest for 
total control, it was no surprise that he decided to go after the media.  For 53 years, RCTV 
has been part of Venezuela’s culture, offering the public, comedies, soap operas, and game 
shows. But on May 27th, Chávez sent in troops to seize RCTV’s broadcast equipment. The 
TV channel has been replaced on the airwaves with pro-Chávez programming run by 
a state-funded network called “Venezuelan Social Television.” 
 

Many believe that power has become so centralized in Venezuela that there are no 
checks and balances and the executive controls the Congress, the Supreme Court, the 
electoral commission, and the military. RCTV and Globovisión, in a way, did the job 
these institutions failed to do, publicly denouncing the wrongdoings of Chávez’s 
regime and that is why one was shut down and the other has been threatened with closure if 
it doesn’t stop covering the demonstrations.  

 
Aware of the controversy the closing of RCTV would create, the Venezuelan 

Government made an all out effort to tell their absurd side of the story arguing that they 
were not closing the TV channel, they were just not renewing the license and that 
they made the decision based on RCTV’s support of the April 2002 “Coup.” (The 
Supreme Court ruled that what occurred was not a coup). The reality is that Chávez doesn’t 
want any opposition and RCTV represented that.  
 

Protests against the move continue to grow and expand across Venezuela, 
with students and others taking to the streets in many cities. Independent press 
agencies have reported that there are thousands of demonstrators, while the government has 
minimized the number count. The police have acted with extreme violence and there is 
information that many protesters have been jailed and many others have been injured.  

 
 

 
Protests in Venezuela. Source: EFE.  

 

 
Protests in Venezuela. Source: EFE. 
 

Protests in Venezuela. Source: EFE. 

                                                 
2 Senado brasileño repudia declaraciones de Chávez. June, 2007. El Universal.

 2



 

 
Protests in Venezuela. Source: EFE. 

 
Hugo Chávez seems unmoved by the concerns voiced by international press 

freedom groups that liberty of expression is under attack in his country. In fact, the 
Chávez regime has launched an investigation of another broadcaster, Globovisión, 
accusing it of using subliminal messages to incite an assassination attempt on the president. 
Chávez called Globovisión an enemy of the state, attacking its coverage of the protests 
against RCTV’s closure. “Enemies of the homeland, particularly those behind the scenes, I 
will give you a name: Globovisión. Greetings, gentlemen of Globovisión, you should watch 
where you are going,” Mr. Chavez said. “I recommend you take a tranquilizer and get into 
gear, because if not, I am going to do what is necessary.” CNN is also under scrutiny.3 
Chávez doesn’t want the media to report or cover the protests and will stop at nothing to 
achieve that. 

 
It seems RCTV is not going down quietly. It has found a way to continue its 

daily broadcasts, on YouTube. Although the station is officially off the air, CNN’s Harris 
Whitbeck said its news department continues to operate on reduced staffing, and the three 
daily hour-long installments of the newscast “El Observador” are uploaded onto YouTube 
by RCTV’s Web department. In addition, RCTV’s Colombia-based affiliate, Caracol, has 
agreed to transmit the evening installment of “El Observador” over its international signal. 
The program, which will run at midnight, could reach about 800,000 people in Venezuela.  
Although this is drastically reduced from RCTV’s previous audience, its continued presence 
is a sign of hope for the staff. “We’re just doing our job as journalists,” said an employee of 
RCTV. “As long as somebody is seeing us, we consider what we are doing to be valid.”4

 
 Not far away, Ecuador and Bolivia are following the ideas of their mentors 
Fidel Castro and Hugo Chávez with regards to the press and have already 
announced their plans. Morales proposed creating a tribunal to oversee the operations of 
privately owned press and broadcast outlets and Mr. Correa announced over the weekend 
that he would order a review of the broadcasting licenses of opposition news channels in his 

                                                 
3 La oposición venezolana pide un referéndum sobre el cierre de RCTV y los estudiantes vuelven a la calle.  May 30, 2007. El País. 
4 Silenced Venezuelan TV station moves to YouTube. June 3rd, 2007. CNN. 

 3



country. “The main adversaries of my presidency, of my government, are certain 
communications media,” Mr. Morales said at the Fifth World Conference of Artists and 
Intellectuals in Defense of Humanity, a Venezuelan-backed group supporting “the process 
of change in Latin America.” Meanwhile, Mr. Correa issued a statement saying that “radio 
and TV frequencies have been granted in ways that are frequently dark and it's time to 
analyze the matter.” He accused owners of major news outlets of using political influence to 
get their broadcasting licenses and using the press “to defend private interests that are often 
corrupt.” He also announced legal action against Ecuador’s opposition newspaper “La 
Hora”.5

 
Freedom of expression and freedom of information are fundamental rights of 

human beings and they are under attack in Venezuela, and possibly in Bolivia and 
Ecuador. It appears that Chávez is trying to suppress any possible outlet for further 
opposition. Unfortunately, without an independent media that is able to report what is going 
on, the opposition will most likely be silenced, and their ability to oppose Chávez and his 
ever tightening grip on power will become ever more dangerous.  Once the curtain falls on 
freedom of speech, the outside world will lack the necessary information to protect those 
who have the courage to stand up against this growing tyranny.  
 
*Nicole M. Ferrand is a research analyst and editor of “The Americas Report” of the Menges 
Hemispheric Security Project at the Center for Security Policy in Washington DC. She is a graduate of 
Columbia University in Economics and Political Science with a background in Law from Peruvian 
University, UNIFE and in Corporate Finance from Georgetown University  
 
News Stories –The following are a summary of several news stories found in different 
media outlets. To access the information, the hyperlink is below each news story. 
 
Brazil opposes Venezuela’s membership in Mercosur – Infobae, Argentina.  
 The Venezuelan government decision not to renew a broadcast license for 
private TV channel Radio Caracas Televisión (RCTV) divided the coalition of 
Brazilian President Luiz Inácio Lula da Silva and made the opposition threaten to 
block the ratification at the Brazilian Congress of Venezuela’s membership in 
Mercosur. The Party for Brazilian Social Democracy (PSDB) of former President Fernando 
Henrique Cardoso (1995-2002) and the right-wing Democrat Party (DEM) voiced Monday 
their intention not to ratify the Adhesion Protocol that should be voted by both chambers in 
the legislature. PSDB and DEM plan to hinder Venezuela’s inclusion in the trade bloc as 
long as Venezuelan President Hugo Chávez “retracts his coarseness” against the Brazilian 
Senate, said representatives Arthur Virgilio and José Agripino Maia. Last week, Chávez said 
that Brazilian Senators “repeat as parrots whatever Washington says,” when he was asked to 
reconsider his stance on RCTV, which went off the air last May 27th. Meanwhile, in 
Argentina, no government official has denounced the closing of RCTV.  
http://www.infobae.com/contenidos/320471-100556-0-En-Brasil-no-quieren-que-Chávez-ingrese-al-Mercosur 
 

Brazil and India Plan to Expand Trade – El Diario Exterior, Madrid.  
 India and Brazil plan to increase their annual bilateral trade by four times the current 
level to $10 billion by 2010, Brazilian President Luiz Inacio Lula da Silva said Monday. 

                                                 
5 Morales dice que los medios son su “primer adversario.” May 25, 2007. La Prensa.

 4

http://www.infobae.com/contenidos/320471-100556-0-En-Brasil-no-quieren-que-Ch%C3%A1vez-ingrese-al-Mercosur
http://www.infobae.com/contenidos/320471-100556-0-En-Brasil-no-quieren-que-Ch%C3%A1vez-ingrese-al-Mercosur
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14757


“That’s perfectly feasible if we work to achieve the full potential of our two economies,” Silva 
said of the trade target after a meeting with Indian Prime Minister Manmohan Singh. The two 
countries signed several agreements to boost economic cooperation. Brazil-India ties have 
strengthened in recent years as they have emerged as leaders among developing nations, taking 
similar positions on trade issues and calling for more representation on the United Nations 
Security Council. 
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14757
 
European Commission proposes EU-Brazil strategic partnership – El Diario Exterior, Madrid.
 The European Commission (EC) announced Wednesday that it had proposed a 
strategic partnership with Brazil to be launched at the first European Union-Brazil 
summit on July 4, 2007 in the Portuguese capital of Lisbon. Citing the increasing role Brazil 
plays on the international stage, its regional clout and the strong bilateral ties with Europe, the 
EC, the executive arm of the European Union (EU), proposed in a statement a number of 
initiatives to promote relations between the two sides in the framework of a strategic 
partnership. “Brazil is an important partner for the EU,” EC President Jose Manuel Barroso said 
in the statement. “We not only share close historic and cultural ties, values and a strong 
commitment to multilateral institutions, we also share a capacity to make a difference in 
addressing many global challenges such as climate change, poverty, multilateralism, 
human rights and others.” “By proposing stronger ties, we are acknowledging Brazil’s 
qualification as a ‘key player'’ to join the restricted club of our strategic partners,” he said. 
The statement also proposed a wide range of areas and sectors for closer cooperation and 
partnership with Brazil, including strengthening multilateralism to work jointly on a more 
effective UN system and promoting human rights.  
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14690&subtema =  

 
Thousands Protest Closing of Anti-Chavez TV Station in Venezuela – Fox News.  
 Police fired toward the crowd of up to 5,000 protesters from a raised highway, 
and protesters fled amid clouds of tear gas. They later regrouped in Caracas’ Plaza Brion 
chanting “freedom!” Some tossed rocks and bottles at police, prompting authorities to 
scatter demonstrators by firing more gas. It was the largest of several protests that broke out 
across Caracas hours after Radio Caracas Television ceased broadcasting at midnight Sunday 
and was replaced with a new state-funded channel. Chavez had refused to renew RCTV's 
broadcast license, accusing it of “subversive” activities and of backing a 2002 coup against 
him. At least three protesters and one police officer were injured in skirmishes. Some 
protesters were seen in television footage hurling spent tear gas canisters back at police. 
RCTV talk show host Miguel Angel Rodriguez led the crowd in chants of, “They will not 
silence us!” 
 

Globovisión not afraid of Chávez – CNN.  
 As thousands of students marched in the streets in support, a Venezuelan television channel 
denied accusations that it was inciting violence against the government. Globovisión’s director, 
Alberto Ravell, was unimpressed. “We are not going to change our editorial line that we are 
not afraid of the threats from this government,” he told CNN. 

http://edition.cnn.com/2007/WORLD/americas/05/29/venezuela.media/index.html  
 

Rice criticizes Chavez for closing TV station –
 Secretary of State Condoleezza Rice criticized Venezuelan leader Hugo Chavez for 
the closure of a key opposition television station that has prompted mass protests, 
calling it the “sharpest and most acute” of his moves against democracy. “Everyone 
recognizes that when you start closing down television stations because they express opposition 

 5

http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14757
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14690&subtema%20=
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14690&subtema
http://www.foxnews.com/story/0,2933,275832,00.html
http://edition.cnn.com/2007/WORLD/americas/05/29/venezuela.media/index.html
http://edition.cnn.com/2007/WORLD/americas/05/29/venezuela.media/index.html
http://www.infobae.com/contenidos/320157-100891-0-Duro-cruce-verbal-los-EEUU-y-Venezuela


to the leadership, that that is, in fact, a strong move against democracy,” she said. “It is not the 
first in Venezuela, but it is perhaps the sharpest and most acute,” Rice told reporters aboard her 
plane en route to a meeting of foreign ministers of the Organization of American States in 
Panama. At the gathering, she called on the group to send its secretary-general, Jose 
Miguel Insulza, to Venezuela to look into the closing of Radio Caracas Television, 
RCTN, and to provide a full report on his findings. “Freedom of speech, freedom of 
association and freedom of conscience are not a thorn in the side of government, they are the 
beginning of justice in every society,” Rice told the ministers. 
http://www.infobae.com/contenidos/320157-100891-0-Duro-cruce-verbal-los-EEUU-y-Venezuela  
 

Colombia releases first group of FARC members – El País, Madrid.  
Colombia released a first group of FARC members, in what officials hope will 

prompt an exchange for dozens of hostages, including three Americans and French-
Colombian ex-presidential candidate Ingrid Betancourt held by the terrorist group. 
President Alvaro Uribe has moved toward releasing the rebels in the hopes the process will 
lead to a swap with the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC). FARC has so far 
rejected the move. Colombian President Uribe on Monday released the first and highest-
ranking FARC prisoner, Rodrigo Granda, at the request of French President Nicolas 
Sarkozy. Uribe said he hoped Granda, known as FARC’s “foreign minister,” would now 
serve as a peace broker. “The government is giving him guarantees so that he may promote 
peace,” Uribe said on television late Monday. “The government trusts that he will not be 
involved in kidnappings, in assassinations.” Sarkozy’s office said the French president had 
“explicitly requested” Granda’s release and welcomed Uribe’s “very important and 
courageous decision.” Sarkozy “now hopes that this development will be heard by FARC” 
and that “they will respond,” his office said Tuesday in a statement. 
http://www.elpais.com/articulo/internacional/Gobierno/colombiano/excarcela/preso/des
tacado/FARC/dentro/plan/canje/elpepuint/20070604elpepuint_11/Tes  
 
Mexico’s Calderón and Sarkozy agree on bilateral cooperation – El Diario Exterior, Madrid.  

Mexico and France put the spotlight on common interests in economic and 
cultural projects, during a meeting between Presidents Vicente Calderon, Mexico, and 
Nicolas Sarkozy, France, an official source informed Wednesday. Governmental spokesman 
David Martinon said in a press release Calderon and Sarkozy dealt with different issues in a 
“very friendly” climate. With his brief stay in Paris on a European tour, Calderon was 
the first Latin American president to meet with Sarkozy. Martinon indicated the French 
leader expressed his wish that the two countries maintain intense dialogue over different 
issues, to thus consolidate bilateral cooperation in as many fields as possible. Sarkozy also 
advocated increasing links allowing privileged exchange, and expressed hopes that the 
European Union and Latin America will be able to adopt common stances over current 
world key issues. 
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14781
 
Judges across Bolivia on strike against President’s policies – El Diario Exterior, Madrid.  

Bolivian judges called a one-day strike Tuesday to protest President Evo 
Morales’ attempts to overturn the suspension of four Supreme Court justices he 
appointed last year. Some 900 judges and magistrates sat out work and the Supreme Court 
issued a statement calling Morales’ actions “an intent to cast aside the judicial branch and 
implant a totalitarian regime.” The left-leaning Morales said he respects the separation of 

 6

http://www.infobae.com/contenidos/320157-100891-0-Duro-cruce-verbal-los-EEUU-y-Venezuela
http://www.elpais.com/articulo/internacional/Gobierno/colombiano/excarcela/preso/destacado/FARC/dentro/plan/canje/elpepuint/20070604elpepuint_11/Tes
http://www.elpais.com/articulo/internacional/Gobierno/colombiano/excarcela/preso/destacado/FARC/dentro/plan/canje/elpepuint/20070604elpepuint_11/Tes
http://www.elpais.com/articulo/internacional/Gobierno/colombiano/excarcela/preso/destacado/FARC/dentro/plan/canje/elpepuint/20070604elpepuint_11/Tes
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14781
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14781
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14779


powers and would accept the justices’ suspension “if it is legal, if it is constitutional.” He 
earlier said judges were “the most corrupt” segment of Bolivian society.  
http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14779  
 

Bolivia’s Morales and Ecuador’s Correa target TV critics – The Washington Times.  
 The leaders of Bolivia and Ecuador are moving with Cuban encouragement and in 
concert with their mentor, Venezuelan President Hugo Chavez, to restrict press freedom 
in their countries. Bolivian President Evo Morales and Ecuadorian President Rafael Correa 
both announced steps to crack down on independent broadcasters within days of Mr. Chavez's 
closure on Sunday of Venezuela's main independent television station, RCTV. Speaking before 
an international gathering of leftist intellectuals in Cochabamba last week, Mr. Morales proposed 
creating a tribunal to oversee the operations of privately owned press and broadcast outlets. Mr. 
Correa announced over the weekend that he would order a review of the broadcasting licenses of 
opposition news channels in his country. Both leaders have drawn support and inspiration from 
Mr. Chavez's increasingly authoritarian government since coming to power in the past 18 
months, and both are drafting new constitutions that would greatly increase their own powers. 
http://www.washtimes.com/world/20070531-121115-7740r.htm  
 

Castro appears on Cuban TV – Infobae, Argentina.  
 Cuban President Fidel Castro appeared on state-run television Tuesday for 
the first time in nearly a year since his illness prompted him to step aside. In a taped 
interview, the ailing Castro talked about his recent meeting with Vietnamese Communist 
Party leader Nong Duc Manh. Cuban officials assert Castro is recovering and taking on 
more leadership responsibilities. 
http://www.infobae.com/contenidos/320004-100891-0-El-dictador-Fidel-Castro-reapareció-un-video 
 

Wear your uniform, Chavez tells Castro – Infobae, Argentina. 
 Venezuela’s President Hugo Chavez urged his idol to resume wearing his 
customary military uniform instead of the trackies he has sported since having 
surgery last year. “I believe the time has come to return to wearing the uniform,” said 
Chavez, a staunch supporter and protégé of Castro. “We want you in uniform ... That’s 
an order,” he said joking, adding “Fidel, I congratulate you for your interview on 
television. He spoke for four hours, almost a speech.” Chavez was alluding to the Cuban 
leader’s habit of delivering long-winded talks lasting several hours. 
http://www.infobae.com/contenidos/320603-100891-0-Chávez-Castro-Es-hora-ponerse-el-uniforme  
 

Uruguay’s Vazquez ends speculation over seeking re-election – MercoPress.  
 Uruguayan president Tabaré Vazquez put an end on Monday to months’ long 
speculations about his possible re-election stating during a public ceremony that he would 
not be a candidate in the next election. Addressing his cabinet and the press from 
Government House Vazquez recalled that when his speech taking office before the General 
Assembly on March 2005 he had clearly stated that this “would be the first and surely the 
only” time he would be visiting Parliament as president. And if such option is proposed (re-
election) “I would not accept it”, underlined President Vazquez who has always stated he 
prefers medicine his professional formation, to politics. Actually he dedicates two mornings 
of the week to his cancer clinic and patients in downtown Montevideo. 
http://www.mercopress.com/vernoticia.do?id=10642&formato=HTML  

 
*** 

 7

http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14779
http://www.washtimes.com/world/20070531-121115-7740r.htm
http://www.washtimes.com/world/20070531-121115-7740r.htm
http://www.infobae.com/contenidos/320004-100891-0-El-dictador-Fidel-Castro-reapareci%C3%B3-un-video
http://www.infobae.com/contenidos/320004-100891-0-El-dictador-Fidel-Castro-reapareci%C3%B3-un-video
http://www.infobae.com/contenidos/320603-100891-0-Ch%C3%A1vez-Castro-Es-hora-ponerse-el-uniforme
http://www.infobae.com/contenidos/320603-100891-0-Ch%C3%A1vez-Castro-Es-hora-ponerse-el-uniforme
http://www.mercopress.com/vernoticia.do?id=10642&formato=HTML
http://www.mercopress.com/vernoticia.do?id=10642&formato=HTML


 
Mission of the Center for Security Policy

To promote world peace through American strength 
The Center for Security Policy has, since it’s founding in 1988, operated as a non-profit, non-partisan 

organization committed to the time-tested philosophy of promoting international peace through American 
strength. It accomplishes this goal by stimulating and informing national and international policy debates, 
in particular, those involving regional, defense, economic, financial and technology developments that bear 
upon the security of the United States. 

The Center specializes in the rapid preparation and real-time dissemination of information, analyses 
and policy recommendations via e-mail distribution; computerized fax; its exciting, redesigned Web site; 
published articles; and the electronic media. The principal audience for such materials is the U.S. security 
policy-making community (the executive and legislative branches, the armed forces and appropriate 
independent agencies), corresponding organizations in key foreign governments, the press (domestic and 
international), the global business and financial community and interested individuals in the public at large. 
The Center is aided immeasurably in the performance of its mission thanks to the active participation of a 
sizeable network of past and present, civilian and military security policy practitioners. By drawing on the 
experience, judgment and insights of these accomplished individuals, the Center is able to maximize the 
quality of its inputs into the policy-making process. This structure also permits the Center to operate with 
an extremely small core staff and great cost-effectiveness. 

 
Contributions Welcomed 

The Center for Security Policy and the Menges Hemispheric Project needs your support - Your 
generous tax-deductible contribution may be made securely on-line or by mail to 1901 
Pennsylvania Avenue, NW Suite 201. Washington, D.C. 20006  (Note: The Center for Security Policy 
does not rent, sell, or otherwise provide donor information to any third party except as required by law. The Center 
does not engage in telemarketing.) 

 
 
 
 
 
 
 Menges Hemispheric Project • Email: mengesproject@centerforsecuritypolicy.org. • Direct: 914-325-9504. 1901 Pennsylvania Avenue, NW. 

Suite 201. Washington, D.C. 20006 • (202) 835-9077 • Fax (202) 835-9066 www.CenterforSecurityPolicy.org 

 8

http://www.centerforsecuritypolicy.org/index.jsp?section=static&page=aboutus
http://www.centerforsecuritypolicy.org/index.jsp?section=static&page=support
mailto:mengesproject@centerforsecuritypolicy.org

	Judges across Bolivia on strike against President’s policies – El Diario Exterior, Madrid.  
	http://www.eldiarioexterior.com/noticia.asp?idarticulo=14779  
	 
	Contributions Welcomed 


